De basis
De solide basis waar je op kunt rekenen, waar het vertrouwen en de belofte op gebouwd is.
Hallo, ik ben Joni Simon Peña. Sinds februari 2006 ben ik zelfstandig ondernemer, en met meer dan 28 jaar ervaring in de reclame- en communicatiewereld heb ik al heel wat projecten mogen doen. Met mijn reclamebureau, Creatiecabine, ben ik gevestigd in Kesteren, midden in de levendige Betuwe. Laat me je meenemen in mijn verhaal: wie ik ben, waar ik vandaan kom, wat ik doe en vooral waarom ik het doe.
Nee, een prins ben ik niet. Maar ik ben wel een trotse zoon van de eerste generatie gastarbeiders. In 1966 kwamen mijn ouders, mijn zus en ik vanuit Spanje naar Nederland.
Ik ben geboren in het prinsdom Asturië, in het prachtige Noordwest-Spanje, maar ik ben opgegroeid hier in Nederland. Asturië draag ik nog elke dag in mijn hart, samen met het avontuur van mijn ouders – mijn helden.
Na mijn opleiding tot grafisch technicus en ontwerper in 1986 begon ik aan mijn creatieve reis langs verschillende reclamebureaus, drukkerijen en uitgeverijen. Door de jaren heen heb ik mij ontwikkeld tot conceptmaker en multimedialist.
Nu deel ik mijn passie, mijn kennis en ervaring met mijn klanten en pas ik die toe in de projecten waaraan ik mag werken. Heb je een uitdaging voor mij? Neem conctact op.
Met Creatiecabine werk ik o.a. voor: retail- en horecaondernemingen, maatschappelijke dienstverlening, zorgorganisaties, gemeentes en Zelfstandig Professionals.
Je wilt het hart van je doelgroep sneller doen kloppen? Zoek je een creatieve oplossing voor interne saaie complexe communicatiestukken? Daag me uit.
Het fundament van een logo geeft niet alleen een diepere betekenis aan je bedrijf of merk. Het versterkt ook jouw bedoeling als persoon. Daar waar jij voor staat; onvoor- waardelijke betrokkenheid tot je dienstverlening en belofte naar je klanten toe. Hoe dat bij Creatiecabine zit? Nou, zo dus.
De definitie. Ik zocht een metafoor om het creëren een plek te geven. Ook sturing en controle spelen een rol. Het werd; Ca-bi-ne. Een stuurpost, de plek van bijvoorbeeld een machinist of piloot zit. Een ruimte waar personen tijdelijk verblijven voor specifieke doeleinden.
In dit geval; sturing geven aan creatieve doeleinden. De toegepaste typografie geeft een extra beweging aan de naam. De bol en cirkel staan voor het universum (Latijns; universum 'alle dingen'); de samenwerking. Nu dat dit helder is, ontleden we het beeldmerk.
De solide basis waar je op kunt rekenen, waar het vertrouwen en de belofte op gebouwd is.
De stuur- en creatieruimte. Waar ideeën ontstaan, richting krijgen en uitgewerkt worden.
De vooruitgang van een onderneming om de gestelde doelen te behalen; de belofte.
Naast mijn werk rockt mijn hobby ook; muziek.
Met 3 andere toffe rockers sta ik als frontman van Down by the Jetty op het podium. Muziek maken is voor mij een belangrijke uitlaatklep. Wil je ons live zien? Houd onze agenda in de gaten.
Down by the Jetty, opgericht in 2016, is een door de Britse pub rock scene beïnvloedde energieke rhythm & blues coverband.
Dat willen we allemaal; mooie dingen maken. Ik ook. Maar hoe weten we of dat werkt? Mooi is betrekkelijk. Niet meetbaar. Mooi is ook niet functioneel. De valkuil van alleen mooie dingen willen maken is dat je direct al bezig bent met het eindproduct. Je gaat geheel voorbij aan de basis van de vraag van de opdrachtgever.
Maar wacht, ook dat is een instinker. Het gaat hier niet om de opdrachtgever, maar om zijn doelgroep. Zijn potentiële klanten.
Voor mij is dat door de jaren een proces geweest waar ik mezelf opnieuw een plek heb moeten geven binnen een samenwerking. Door die plek te vinden kreeg het proces een nieuwe wending. Ik leerde tijdens mijn reis dat er veel meer aan resultaat te behalen viel door uit te vogelen wat die doelgroep nodig heeft.
Ik wil mijn klant, zijn team en onderneming leren kennen. Samen ontdekken hoe we dat verhaal het beste uit kunnen dragen.
Hoe ziet het intern proces eruit? Zijn alle stappen wel meegenomen tijdens een klantenreis? Wat kunnen we verder nog definiëren dan alleen maar droog je diensten met bulletpoints op een flyer of website vermelden?
Dat is waar ik nieuwsgierig naar ben. Welke vorm van communicatie doet het hart van je doelgroep sneller kloppen? Hoe gaan we ze dat vertellen? Dan kijken we daarna hoe we er iets tofs van kunnen maken. Daarom.
Wil jij ook doeltreffende marketing en communicatie uitingen inzetten voor je bedrijf of organisatie? Of wil je opvallen met originele reclame ideeën?
Creatiecabine tipt, vertelt verhalen en wijst je op opmerkelijke zaken.