Grafische informatie. Zo kunnen we een infographic het beste omschrijven. Een infographic kan je inzetten als bijvoorbeeld een jaaroverzicht, het uiteenzetten van een werkproces, een routekaart of als een costumer en employers journey.
Een statische infographic geeft compacte informatie overzichtelijk weer. Geen saaie lappen tekst, maar to-the-point ondersteund door pictrogrammen, illustraties en eventueel een karakter. Een infographic volgens de huisstijl kleuren en regels van jouw onderneming draagt ook sterk bij aan je branding.
Een interactieve infographic is ideaal wanneer je net wat meer te vertellen hebt. Je kunt de primaire informatie al direct tonen. Aanvullende informatie kan middels buttons en call-to-actions weergegeven worden in een pop-up. Ook is het uiteraard mogelijk om vanuit de interactieve infographic koppelingen te maken naar externe bronnen; bijvoorbeeld contactpagina van de website, een landingspagina of een link naar Youtube.
Zo breng je informatie waar je vrolijk van wordt. Aansluitend aan jouw huisstijl en doelgroep.
Ook bij het ontwikkelen van een infographic hoort een plan. Daar gaan we samen dieper op in tijdens onze bespreking. Wordt het een interne campagne of zetten we de infographic ook in voor externe doelen? Dat kan arbeidsmarktcommunicatie zijn of het in kaart brengen van een klantreis. Wat dacht je van een routekaart voor een coachingtraject?
Wil jij ook doeltreffende marketing en communicatie uitingen inzetten voor je bedrijf of organisatie? Of wil je opvallen met originele reclame ideeën?