Zo, dat is een hele mondvol, hoor ik je denken. Marketing, communicatie én reclame-uitingen, allemaal onder één dak? Dat klopt! Hoewel het drie verschillende disciplines zijn, biedt Creatiecabine je breed advies om de juiste uitingen te ontwikkelen die jouw doel bereiken. Dit kan variëren van een effectieve actie, een reeks strategische advertenties, tot een volledige campagne.
Het lijkt of dat het verschil tussen een marketing-, communicatie-, en een reclamebureau niet zo helder gezien wordt. Toch is het wel handig om de verschillen te definiëren bij het opzetten van je marketingactiviteiten om zo in combinatie met communicatie en creatie je doelen te behalen.
Waar websites ingezet worden om het complete verhaal online te vertellen, worden landingspagina's ingezet voor een gericht doel; een conversie.
Het ontwikkelen van een website is gericht op de presentatie van je bedrijf. Hier kan informatie gevonden worden over je diensten, wie je bent en waar je gevestigd bent. Heb je je bezoeker via de website overtuigd dan is er ook een contactmoment via de call-2-action buttons. Dit kan een vraag zijn over je product of dienst, of het aanvragen van een offerte.
De ontwikkeling van een landingspagina vraagt om een andere strategie. Hier wordt de bezoeker naar toe geleid via organische zoekresultaten, betaalde links (Google Ads), backlinks, social media of e-mailcampagnes.
Een landingspagina wordt op maat ontwikkelt voor een specifieke dienst of product. De landingspagina moet relevant zijn in de zoektocht van de bezoeker en ingericht zijn om maar tot een doel te kunnen komen; het bestellen van jouw product of afname van je dienst.
Jouw kennis over jouw product of dienst in combinatie met Creatiecabine zorgt ervoor dat we samen doeltreffende reclame of communicatie uitingen ontwikkelen.
Campagne inzetten? Naast de online oplossingen is het inzetten van gedrukte media ook een mogelijkheid. Het geeft je campagne een tastbare en emotionele beleving. Denk daarbij aan posters in de meest drukbezochte winkelstraten of abri's bij bushaltes of stations.
Wil je je onderneming presenteren op beursen? Geef je potentiële klanten dan een goedsmoelende brochure mee. Wat dacht je van een doordachte advertentiereeks in de gedrukte media? De mogelijkheden zijn eindeloos.
Hoe deze 3 onderdelen het beste voor jouw organisatie of onderneming ingezet kunnen worden? Daar gaan we samen naar op zoek. Gewoon; door er over te praten. Door jou en je product of dienst te leren kennen.
We kunnen het hebben over wat je doet en hoe je het doet. Maar vooral; waarom je het doet.
Wil jij ook doeltreffende marketing en communicatie uitingen inzetten voor je bedrijf of organisatie? Of wil je opvallen met originele reclame ideeën?