Het is een illusie om te denken dat je een logo en een huisstijl kunt ontwikkelen zonder een bedrijfsidentiteit. Dat je met het ontwikkelen van een logo en een huisstijl een bedrijfsidentiteit in handen denkt te hebben, is ook een misvatting. Het zijn de drie onderdelen die elkaar versterken in het proces naar het ontwikkelen van jouw totale bedrijfsidentiteit. Creatiecabine wil jou en je bedrijf leren kennen. Wie je bent, wie je doelgroep is, wat je hen wilt vertellen en hoe. Hier begint jouw weg van bedrijfsidentiteit tot logo en huisstijl.
Jij bent de specialist. Het is de kennis van je product of dienst die je bijzonder maakt in wat je doet. Dat wil je ook uitdragen. Naar jouw potentiële klanten. Het is jouw verhaal die de basis vormt voor je bedrijfsidentiteit, logo en huisstijl.
Creatiecabine helpt jou tijdens deze reis om samen tot een compleet bedrijfsconcept te komen. Dat kan gaan om een compleet nieuw logo of een redesign van je huidig logo en huisstijl.
Bedrijfsidentiteit, jouw verhaal en doelgroep helder? De volgende stap in het proces is het aan de hand van vorm, lettertype en kleuren te bepalen hoe we jouw nieuwe of bestaande naam visueel kunnen maken. Dat kan in een beeld- of woordmerk. Of een combinatie van beiden.
Ondanks dat het branden van jouw merk nog niet is begonnen, wordt er tijdens het ontwikkelen van je logo en huisstijl daar wel rekening meegehouden. Hoe past het logo bij jou en je bedrijf.
Het logo moet op diverse uitingen gebruikt kunnen worden. Hier is de overlap naar branding voelbaar waardoor het lijkt of het ontwerpen van een logo en huisstijl gelijk staat aan het branden van je bedrijfsidentiteit.
Het zijn wel de verschillende factoren die voor het geheel zorgen; logo en huisstijl zijn daar dus een onderdeel van.
Je bent trots op haar. Geef haar een treffend logo die haar naam eer aan doet.
Het kan zijn dat jouw bedrijf of merk nog helemaal geen naam heeft. Creatiecabine kan jou ook hierbij helpen. Ook hier beginnen we bij de basis met het grote verschil dat het bij een bedrijfsnaam; om je handelsnaam gaat. Terwijl het bij een merknaam om het onderscheidend vermogen gaat.
Ben je als bedrijf in Nederland gevestigd en wil je een merk ook internationaal op de markt zetten? Dan zou een linguïstisch onderzoek noodzakelijk zijn. Je wilt tenslotte geen merknaam de wereld in gooien die in een andere taal totaal iets anders betekent en je daarmee een doelgroep zou kunnen beledigen.
Ook een belangrijk onderdeel van dit proces is het vastleggen van merknamen en logo's. Het vastleggen gaat via het BOIP (Benelux bureau voor de Intellectuele Eigendommen). Je wilt niet dat iemand er met jouw visuele bedrijfsidentiteit of merk vandoor gaat. Zo kan je inbreuk op jouw merknamen en/of logo's hiermee tegengaan.
Bij het registreren van merknamen of logo's kan Creatiecabine jou ondersteunen. Wil je weten hoe dat in zijn werk gaat en welke klasses er nog meer onder de registratie vallen? Neem dan even contact op.
Wil jij ook doeltreffende marketing en communicatie uitingen inzetten voor je bedrijf of organisatie? Of wil je opvallen met originele reclame ideeën?