Fotografie of stockbeelden?
Maak het verschil

Starten met je website? Huur een fotograaf in voor beeldmateriaal op je website. Ik geef je 3 redenen waarom je ervoor moet kiezen.

Ga jij op de foto voor je bedrijf?

Het ontwikkelen van een website kan al complex genoeg zijn. Het opzetten van je menustructuur. De vormgeving; ga je voor templates of maatwerk en dan de teksten; ga je die zelf schrijven of besteed je dat uit. Heb je dat op orde dan moet je ook nog eens nadenken over het gebruik van beeldmateriaal. Wordt het fotografie of stockbeelden?

Ik kan me voorstellen dat het een budget-dingetje is. Het inhuren van een professionele fotograaf kan tenslotte kostbaar zijn. Maar dat is kwestie van goede afspraken maken en de tijd zo optimaal mogelijk benutten. Ik geef je 3 redenen om een fotograaf in te huren:

1. Vertrouwen

Door eigen fotografie toe te passen, of dat nu foto's van jou of je team zijn, creëer je vertrouwen bij de bezoekers van je website. Zo zien ze de persoon of team achter het bedrijf of organisatie. Dat kan een foto bij een project, bij de 'Over ons' pagina of Call-2-action zijn. Een stap naar contact is dan sneller gemaakt.

2. Originaliteit

Door regie in eigen hand te houden (samen met de fotograaf) zorg je ervoor dat de beelden origineel zijn. Je kunt de fotografie als concept laten aansluiten bij de huisstijl of passend maken aan je diensten of thema. Bespreek de beeldtaal met de fotograaf of met de grafisch ontwerper waar je eventueel mee werkt en laat de fotograaf zijn werk doen. Samen werk je naar een originele reeks beelden waarmee je het verschil kunt maken.

3. Consistentie

Door te kiezen voor een fotograaf behoud je de stijl en kwaliteit consistent. Zo hebben alle foto's dezelfde passende uitstraling zoals je ook met de fotograaf hebt besproken. Een fotograaf kan jou ook adviseren welke kleding of kleurcombinaties binnen een compositie het beste werken. 

Tip

Bereid de fotografie goed voor. Ook hier is het belangrijk dat je van te voren aangeeft wat je voor ogen hebt. Laat het prototype van je website zien als dat al mogelijk is. Dit geeft duidelijkheid en kunnen de uren van de fotograaf optimaal benut worden. Mocht je een fotograaf gevonden hebben, bekijk dan zijn of haar portfolio. Kies bij voorkeur voor een fotograaf die outside the box denkt en werkt.

En vergeet de 404 pagina niet. Een pagina die niet gevonden wordt is nooit leuk, maar daarom kan je de 'pijn' bij je bezoekers nog wel verzachten door ze een uitvlucht te bieden.

joni call to action reclamebureau sterk creatiecabine gelderland (3) joni call to action marketing reclamebureau creatiecabine gelderland

Nu is het jouw beurt

Loop je al met toffe ideeën rond? Ben je er al uit hoe jij jouw product of dienst in woord en beeld uit gaat dragen? Mocht je er niet uitkomen. Ik help je er graag bij.

Creatiecabine, het reclamebureau dat jouw verhaal op waarde schat