Ook zorgorganisatie Syndion gaat Samen Digitaal. Een complex traject dat intern ingezet wordt en waar cliënten, verwanten en medewerkers betrokken bij zijn. Ook gaat het ECD (Elektronisch Cliënten Dossier) volledig op de schop. Voor alle lagen binnen de zorgorganisatie Syndion gaat er veel veranderen. Hoe breng je dit het beste over?
Er is interne campagne bedacht. In deze campagne speelt een medewerker van IT de hoofdrol. Het is een herkenbare personage. Zo wekken we vertrouwen bij de ontvanger. Het hoofdkarakter, Massimo, neemt je bij de hand en leidt je door alle stappen van het complexe proces. Inclusief zijn eigen stem als voice-over. Dit gaat via animatie infographic die je via een landingspagina kunt bezoeken. De campagne wordt ook door offline uitingen ondersteund om zo alle doelgroep te breiken. Van landingspagina en posters tot flyers en banners.
De interne campagne sloeg aan. En werd omarmt. De landingspagina wordt goed bezocht. In de wandelgangen was te merken dat ook medewerkers ermee aan de slag gingen. De volgende stap is om het nieuwe EDC ONS® uit te gaan leggen middels een volgende animatie. Wordt vervolgd.
Syndion
Interne campagne 'Samen Digitaal'
Wil jij ook doeltreffende marketing en communicatie uitingen inzetten voor je bedrijf of organisatie? Of wil je opvallen met originele reclame ideeën?