Concept & Creatie
samen werken we aan creatieve oplossingen

Concept of idee? Wat is het verschil en hoe zet je het in? Een concept of idee staat niet op zichzelf. Hier gaat vaak een concreet doel aan vooraf. Daar ga je over brainstormen op basis van het doel, de boodschap, doelgroep en de identiteit die bij je onderneming past. Daar komen ideeën van. Deze ideeën kan je bundelen en toepasbaar maken binnen het concept om jouw doel te behalen. Het concept is het geraamte waar je alle uitvoerbare ideeën aan op kunt hangen. Heb je een doel voor ogen maar weet je daar geen treffend concept bij te ontwikkelen? Creatiecabine helpt jou daar graag mee.

Van idee naar concept

eenvoud en consistentie

Je hebt vast wel een idee over de manier waarop jij jouw product, dienst of evenement wilt promoten. Misschien is het maar een heel bescheiden idee. “Zoiets moet het worden.”

Misschien gooi jij zonder blikken of blozen een compleet aanvalsplan bij Creatiecabine naar binnen. “Zo gaan we het doen!”

In beide gevallen werpen we graag een kritische blik. Want soms zijn de zaken niet zoals ze lijken. Dan blijkt een bescheiden idee stiekem briljant te zijn of een aanvalsplan toch niet zo waterdicht als het lijkt.

We gaan je wensen en ideeën analyseren. Gewoon: door erover te praten. Met jouw kennis over je product of dienst, gekoppeld aan de creativiteit van Creatiecabine, komen we samen het snelst tot een helder en origineel idee voor een concept. 

advies idee creatiecabine marketing reclamebureau gelderland

Tip: Werk concepten uit in de huisstijl kleuren van je onderneming of campagne. Pas deze toe in de afbeeldingen die je gebruikt.

advies block creatiecabine marketing reclamebureau gelderland

Laat de huisstijl kleuren terugkomen in de gehele afbeelding of enkel in de details.

Welke concepten kennen we

Definitie en onderscheid van concepten

Effectconcept

Dit concept werkt op het effect wat het aanschaffen van een product kan hebben. Het kan inspelen op bijvoorbeeld status of imago.

Associatieconcept

Herkenning in een situatie, sfeer of specifieke omgeving van je doelgroep. Creëer een wereld van vertrouwen. Daar gaat het associatieconcept over.

Explicatieconcept

Met dit concept geef je uitleg over een product of dienst. Ook draagt het verhaal bij aan de onderbouwing tot inspiratie van je doelgroep.

Vergelijkconcept

Appels en peren kan je niet met elkaar vergelijken. Producten wel. Zo kan je middels reclame uitingen je doelgroep keuzes laten maken.

joni call to action reclamebureau sterk creatiecabine gelderland (3) joni call to action marketing reclamebureau creatiecabine gelderland

Samen aan de slag?

Wil jij ook doeltreffende marketing en communicatie uitingen inzetten voor je bedrijf of organisatie? Of wil je opvallen met originele reclame ideeën?

Creatiecabine, het reclamebureau dat jouw verhaal op waarde schat